SPRANQ logo

Uncanny Media

huisstijl ]

Uncanny Media

Om een boeiend verhaal te vertellen worden vaak geesten of spoken uit het verleden ingezet. Lang verborgen angsten of verlangens. Het griezelige is een onmisbaar onderdeel van het vertellen van verhalen.

Vanuit het Department Media and Cultural Studies organiseerde Isabella van Elferen een congres met als thema ‘Mediating the Uncanny’. In het congres worden zaken als de gothic stroming en moderne (creepy) technology onder de academische loep gehouden.

Vragen die in de internationale conferentie aan bod komen zijn: In hoeverre nodigen media als het boek, de camera, de iPod of de computer uit om spoken te creëren of voyeurs en dubbelgangers? Hoe wordt onze perceptie van echt, virtueel, onbewust en onszelf hierdoor beïnvloed? Wat gebeurt er als het 'geheimzinnige' zelf zich via een medium manifesteert?

Voor de Uncanny Media conferentie ontwikkelde SPRANQ het logo en diverse uitingen. Denk aan het programmaboekje, posters en uitnodigingen. En een 'uncanny' website waarop vleermuizen rondvliegen en de interface een loopje met de bezoeker neemt.

» »
"Onze indruk: SPRANQ is hip, professioneel, inventief en flexibel!"

Ciska Proos
Productmanager B.Braun Medical B.V.

"SPRANQ toont oprecht enthousiasme en betrokkenheid bij het project."

Sanna de Boer
Communicatieadviseur School en Veiligheid

"De samenwerking verliep prettig en we zijn zeer tevreden met het eindresultaat."

Petra Havinga
Wetenschappelijk medewerker Trimbos-instituut

Wat onze klanten zeggen

© SPRANQ creatieve communicatie Lagewoud 48 6718 MM Ede Tel. 030.271.1911 info@spranq.nl