Huizencrisis. Kredietcrisis. Financiële crisis. What’s next?
Het zijn roerige tijden. Beleggen is gokken geworden. Spaartegoeden verdampen. Zekerheid is niet langer te koop. Terwijl topmanagers er lustig op los graaiden vielen banken om als snelwandelaars op de Olympische Spelen. Massaal droegen we onze spaarcentjes naar dwergstaat IJsland. En achteraf weet zelfs je achterbuurman opeens te vertellen dat dit wel erg onnozel is.
We vonden het tijd om een online spel te ontwikkelen dat luchtig inhaakt op de kredietcrisis: MoneyMaker. Met dit spel waan je je voor even beurshandelaar. De beursvloer werd tot voor kort gezien als dé plek om snel rijk te worden. Tegenwoordig lijkt het echter geen kwestie meer van hoeveel je verdient, maar van hoelang je het uithoudt.
MoneyMaker is een eenvoudig spel dat iedereen kan spelen. Het doel is simpel: houd het zo lang mogelijk uit op de beursvloer. In MoneyMaker kun je speculeren (Shortselling). Je start met 1000 euro. Hiervoor koop je aandelen die na enkele seconden automatisch worden doorverkocht. Als de koers in de tussentijd is gestegen heb je (veel) geld verdient. En als de koers is gedaald… Je snapt het al.
Hoe lang houd jij je staande op de beursvloer? Als je tegoed op is, verlaat je de beursvloer. Het aantal minuten en seconden dat je het hebt volgehouden is je score.
Home » Web en applicatie » Moneymaker crisisgameCiska Proos
Productmanager B.Braun Medical B.V.
Nelleke Lafeber
Beleidsadviseur MBO Raad
Irene Edzes
Architect Vollmer en Partners
Bas van Breukelen
Assistant Professor Universiteit Utrecht
Kirke Mulders
Project leader, Gemeente Utrecht
Jaap van Balen
Bestuurslid KVNM
Maarten Stockschen
Directeur De Kargadoor
Danielle van Eden
Directeur Whiplash Stichting Nederland
Erwin Visser
Directeur Immens advies
Werner Most
Directeur Netherlands Proteomics Centre
Halvard Jan Hettema, Annet Feijen
Adviseurs Servicepunt examinering mbo
Sanna de Boer
Communicatieadviseur School en Veiligheid
Annebeth Felet
Marketing, communicatie en Publiciteit bij Amersfoort in C
Rick van den Bos
Hoofd marketing en innovatie BAM Woningbouw
Nicole van der Meulen - Diebels
Marketing & Sales bij Arts en Zorg
Martje Ebberink
Communicatieadviseur Universiteit Utrecht
Eugène Litamahuputty
Campagnecoördinator CNV Internationaal
Marie-Louise van Rossum
Marketing Manager
Majne van de Merwe
Directrice Rosenbaum Select
Petra Havinga
Wetenschappelijk medewerker Trimbos-instituut
Bas Litjens
Beleidsadviseur MBO Raad
Werner Most
Directeur Netherlands Proteomics Centre