SPRANQ logo

Columns innovatie, duurzaamheid en ondernemerschap

Lees hieronder onze columns voor Sprout magazine:

Positieve duurzaamheid

Positieve duurzaamheid

Er ontstaat een nieuwe stroming op het gebied van duurzaamheid die ik heel mooi vind. Jarenlang werd over duurzaamheid gesproken met een opgeheven vingertje: je mag dit niet, je mag dat niet.

Lees meer

De homo economicus is groen

De homo economicus is groen

Prijzen zijn een interessant fenomeen. De prijs van een product of dienst weerspiegelt allerlei factoren: de hoeveelheid inspanning die is verricht om te komen tot het resultaat, of dat resultaat bijzonder is en of de gebruikte materialen zeldzaam zijn.

Lees meer

Vertrouwen in innovatie

Vertrouwen in innovatie

Nederlanders hebben vaak een negatieve houding ten opzichte van innovatie. Er wordt vooral gekeken naar de dingen die mis kunnen gaan en minder naar de kansen die een nieuwe innovatie biedt. We durven alleen stappen te zetten als iets honderd procent veilig gebleken is.

Lees meer

Mag een beetje groen ook?

Mag een beetje groen ook?

Ben je vegetarisch en krijg je regelmatig opmerkingen over dat je wél leren schoenen draagt? Of scheid je netjes je afval en vinden mensen het raar dat je geen groene stroom hebt? De suggestie wordt vaak gewekt dat het schijnheilig is als je maar ‘een beetje’ groen bent.

Lees meer

Saaie klusjes leiden tot geniale vondsten

Saaie klusjes leiden tot geniale vondsten

Het overkomt me regelmatig dat ik naar een nieuw product kijk met een combinatie van verwondering en ontzag. Een innovatie die zowel mooi als eenvoudig is. En bovendien zo logisch lijkt, dat ik me afvraag waarom nog niemand daar eerder op gekomen is.

Lees meer

Duizend excuses, een handdoek en doorgaan

Duizend excuses, een handdoek en doorgaan

Het moment als startende ondernemer kan ik me nog goed herinneren. Een spannend gevoel. Vol vertrouwen ging ik van start. De dingen die de concurrentie in mijn ogen fout deed zou ik vast en zeker wél goed doen.

Lees meer

Waardevolle tijd

Waardevolle tijd

Heb je veel geld nodig voor een innovatie? Als dat waar is dan zouden innovaties alleen van grote kapitaalkrachtige bedrijven komen. Dat blijkt niet zo te zijn. De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid laat via haar website weten dat kleinere bedrijven innovatiever zijn.

Lees meer

» Columns innovatie, duurzaamheid en ondernemerschap
© SPRANQ creatieve communicatie Lagewoud 48 6718 MM Ede Tel. 030.271.1911 info@spranq.nl